Dear Friends,

It's Party Time! Silicon Valley Women invites you, your friends and family to join us for a picnic in a beautiful park! The party will feature Linyao Wu, the bay area renowned writer, and Diana Qi, the Miss China pageant winner. Ms. Wu is the author of many popular Chinese books books. Her speech will focus on humor and relationships while Diana Qi will share with us her recent experience competing in the Miss China pageant.

Come join us! Delicious food will be served. Activities after brunch include volleyball, hiking, biking, and rollerblading. Don't miss out this opportunity to meet new friends, catching up with old ones, to network and have fun.

To help us better serve you, please reserve your spot before 3/25/05 by clicking one of the links: http://www.evite.com/svwomen@yahoo.com/picnic



Where: Baylands Park
999 Carribean Drive
Sunnyvale, CA 94089

Cost: non-member: $10
member: $8
children 12yrs and under: $5
children 5yrs and under: free


When: Saturday March 26th, 2005 11:30AM-2:30PM


Event schedule:
11:30 am - 12:00 noon Social network
12:00 noon - 1:00 pm Lunch
1:00 pm - 2:00 pm Guest speaking (Linyao Wu)
2:00 pm - 2:20 pm Guest speaking (Diana Qi)
2:30 pm after Outdoor activities



戚洁简介
戚洁,加州州立大学学士,市场营销国际贸易专业。2003年星岛亲善小姐,2004年凤凰卫视举办的“中华小姐环球大赛” 前八强之一。并获该次大赛“友谊小姐” 大奖。
吴玲瑶:[幽愛情婚姻一默]演講大綱
1,新舊愛情觀比一比
2,尋覓配偶面面觀
3,婚前婚後看差異
4,男人女人不同在何處?
5,婚姻與愛情之評價
6,婚外情何其多
7,婚姻與錢
8,生活小節與婚姻品質

[吳玲瑤女士簡歷]
珠玉繽紛的幽默
吳玲瑤女士,1951年生於福建金門,西洋文學碩士,著有[美國孩子中國娘]、[女人的幽默]、[比佛利傳奇]、[幽默酷小子]、[非常幽默男女]等三十六本書。現與先生陳漢平博士及一兒一女旅居加州矽谷,陳先生為加州大學UCLA電腦博士,人稱右手設計電腦,左手寫文章的才子,出版過三本暢銷書。在矽谷自創極為成功的電腦公司,1996年為美國上市併購。和吳女士志趣相投,鰜鰈情深,他曾寫過:[五湖四海,我何幸運。千山萬水,有你同行。]送給妻子。
吳女士的文筆以機智幽默見長,她以溫厚的心體味人情,以敏感的眼光觀察世態,再以她獨具一格的風趣語言娓娓道來,任何事情經她點染都能讓人有所會心,在開懷大笑後深思而有所得,她為中國人的幽默開拓了一條嶄新的徯徑。她捕捉的體裁都以海外中國人的生活感觸為主題,因此有人說研究這一代海外留學生的歷史,吳女士的作品是不可或缺的資料。每篇看似輕 的文章裡,有她刻意的經 I,除了主題明確外,也不忘在最後用punchline來造成高潮。留給讀者忍俊不住的低迴效果,掩卷回味更啞然失笑,她文章裡機智的對話,更是一覺有美國幽默作家包可華之風,讀來令人拍案叫絕痛快淋漓,筆到之處笑聲隨之而至。
吳玲瑤在美國僑社知名度非常高,被譽為海外最受歡迎的暢銷女作家。她經常受邀請到各種學術聯誼團體演講,足跡遍及全美各州,所到之處都受到熱烈歡迎,參加人數頻頻打破當地出席演講會的紀錄,因為他寫出說出這一代海外華人的心聲,用幽默積極的態度給人鼓勵,也常被稱為婦女代言人。吳女士一向熱心公益,積極投入宣揚中華文化的工作,創辦中文學校推廣華文教育,協調主辦各類文藝活動。為北美作家協會創會者,如今這個組織為美國最大的藝文團體。她更曾以[化外集]一書獲海外華文著述首獎,肯定她在寫作上的成就,她的[美國孩子中國娘]曾經上美國世界書局暢銷排行榜第一名。吳女士更有足夠的能力財力支持社區服務,和主流社會關係良好,曾獲頒第一屆拿破崙傑出成就獎,並曾應邀回台灣參加國建會,當選海外傑出青年楷模,獲得中國文藝協會文藝獎章,為北加州北一女校友會創會理事長,主持美國電視台KTSF節目,[文化麻辣 C]極受歡迎。吳玲瑤《美國孩子中國娘》登上世界書局暢銷排行榜榜首。










Copyright © svwomen 2001-2019